Poradnia Logopedyczna
- ul. Eustachiewicza 3, 24-100 Puławy
- 81-888-55-77
- poniedziałek - piątek
- ul. Eustachiewicza 3, 24-100 Puławy
- 81-888-55-77
- poniedziałek - piątek: 7.30-20.00
Poradnie
Oferuje kompleksowe usługi w zakresie: neurologopedii, logopedii ogólnej dla dzieci i dorosłych.
Świadczymy również usługi w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej.
Posiadamy najnowocześniejsze specjalistyczne wyposażenie pracowni w oprogramowanie komputerowe specjalistyczne programy logopedyczne, programy dla dzieci z dysortografią np.:
- przygodowa gra “Ortofrajda” zalecana przez MENIS,
- Echokorektor,
- wibratory językowe ,
- specjalistyczne pomoce logopedyczne niezbędne do prowadzenia diagnozy i terapii.
Wady wymowy (DYSLALIE):
- seplenienie
- szeplenienie
- rotacyzm
- kappacyzm, gammacyzm
- lambdacyzm
- mowa bezdźwięczna
- deformacje.
Nerwice mowy
- jąkanie,
- mutyzm
Zaburzeń mowy
- ośrodkowe AFAZJE (zaburzenia percepcji),
- obwodowe motoryczne DYSARTRIE (zaburzenia realizacji)
Terapia osób dorosłych po: udarach, urazach mechanicznych, chorobach organicznych OUN
- alalia
- afazja dziecięca,
- olipofazja zaburzenie mowy u osób upośledzonych umysłowo),
- opóźniony rozwój mowy typu SORM,
- opóźniony rozwój mowy typu NORM,
- zaburzenia mowy u osób z autyzmem,
- rozszczepy
- terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy
- W pracy terapeutycznej specjaliści wykorzystują następujące pomoce edukacyjne m.in.:
- Jagoda Cieszyńska, Kocham Czytać, seria logopedyczna, Wydawnictwo Edukacyjne,
- Jagoda Cieszyńska ,,Kocham mówić. Historyjki obrazkowe z tekstami, Wydawnictwo Edukacyjne,
- Jagoda Cieszyńska i Marta Korendo, Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia, Wydawnictwo Edukacyjne,
- Jagoda Cieszyńska, Kocham Mówić. Powiedz mi, co odczuwasz. Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych, Wydawnictwo Edukacyjne,
- Jagoda Cieszyńska, Kocham się uczyć. Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcjach geografii, Wydawnictwo Edukacyjne,
- Marta Korendo, Terapia dzieci zagrożonych dysleksją. Stymulacja lewej półkuli mózgu, Wydawnictwo Wir,
- Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania.( Ćwiczenia ogólnorozwojowe),
- Agnieszka- Fabisiak Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Szmuc- Ławczys , Szeregi i sekwencje, Wydawnictwo Wir,
- Agnieszka- Fabisiak Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Szmuc- Ławczys Analiza i Synteza Wzrokowa, Marta Korendo, Relacje czasowe i przestrzenne, Wydawnictwo Wir, Seria Moje Sylabki, Ćwiczenia do nauki czytania metodą symultaniczno- sekwencyjną
- i inne.
- Materiały do ćwiczeń zostały dobrane z myślą o dzieciach z różnymi potrzebami, zainteresowaniami w różnym wieku.
Praca logopedyczna w naszej Placówce czerpie również inspiracje ze Szkoły Krakowskiej. Szkoła Krakowska skupia logopedów pracujących naukowo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, oraz w poradniach i gabinetach z dziećmi i dorosłymi przejawiającymi zaburzenia komunikacji językowej. Według Szkoły Krakowskiej praca diagnostyczna i terapeutyczna urzeczywistnia się w metodzie symultaniczno- sekwencyjnej opracowanej przez prof. Jagodę Cieszyńską. Metoda symultaniczno–sekwencyjna wczesnej nauki czytania jest metodą sylabową, opartą na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i na wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych prof. Cieszyńskiej. Jest skutecznym sposobem nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wykorzystuje wiedzę o sekwencyjnych zdolnościach lewej półkuli mózgowej przy równoczesnym korzystaniu z symultanicznych sposobów przetwarzania bodźców językowych półkuli prawej. Diagnoza symultaniczno- sekwencyjna opisuje zachowania, których brak w rozwoju dziecka, a nie zachowania zaburzone. Globalne (symultaniczne) ujęcie sfer rozwojowych i sekwencji następujących po sobie etapów rozwoju poszczególnych funkcji psychicznych pozwala dostrzec wzajemne zależności i na tej podstawie budować program terapii, ustalając etapy rozpoczęcia stymulacji dla każdej sfery psychicznej. Aby nauka czytania przebiegała sprawnie, umysł dziecka musi być odpowiednio do tego przygotowany. Zapoznawanie się z literami, pierwszymi sylabami musi być poprzedzone odpowiednim treningiem umysłowym. Ową gimnastykę mózgu zapewniają rozmaite ćwiczenia ogólnorozwojowe. Jeżeli dziecko nie jest przygotowane „ogólnorozwojowo”, nie będzie w stanie uczyć się czytać.