Poradnia Logopedyczna

Oferuje kompleksowe usługi w zakresie: neurologopedii, logopedii ogólnej dla dzieci i dorosłych.
Świadczymy również usługi w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej.
 

Posiadamy najnowocześniejsze specjalistyczne wyposażenie pracowni w oprogramowanie komputerowe specjalistyczne programy logopedyczne, programy dla dzieci z dysortografią np.:

  • przygodowa gra “Ortofrajda” zalecana przez MENIS,
  • Echokorektor,
  • wibratory językowe ,
  • specjalistyczne pomoce logopedyczne niezbędne do prowadzenia diagnozy i terapii.

Wady wymowy (DYSLALIE):

  • seplenienie
  • szeplenienie
  • rotacyzm
  • kappacyzm, gammacyzm
  • lambdacyzm
  • mowa bezdźwięczna
  • deformacje.

Nerwice mowy

  • jąkanie,
  • mutyzm

Zaburzeń mowy

  • ośrodkowe AFAZJE (zaburzenia percepcji),
  • obwodowe motoryczne DYSARTRIE (zaburzenia realizacji)
 
Terapia osób dorosłych po: udarach, urazach mechanicznych, chorobach organicznych OUN
  • alalia
  • afazja dziecięca,
  • olipofazja zaburzenie mowy u osób upośledzonych umysłowo),
  • opóźniony rozwój mowy typu SORM,
  • opóźniony rozwój mowy typu NORM,
  • zaburzenia mowy u osób z autyzmem,
  • rozszczepy
  • terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy
  • W pracy terapeutycznej specjaliści wykorzystują następujące pomoce edukacyjne m.in.:
    • Jagoda Cieszyńska, Kocham Czytać, seria logopedyczna, Wydawnictwo Edukacyjne,
    • Jagoda Cieszyńska ,,Kocham mówić. Historyjki obrazkowe z tekstami, Wydawnictwo Edukacyjne,
    • Jagoda Cieszyńska i Marta Korendo, Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia, Wydawnictwo Edukacyjne,
    • Jagoda Cieszyńska, Kocham Mówić. Powiedz mi, co odczuwasz. Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych, Wydawnictwo Edukacyjne,
    • Jagoda Cieszyńska, Kocham się uczyć. Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcjach geografii, Wydawnictwo Edukacyjne,
    • Marta Korendo, Terapia dzieci zagrożonych dysleksją. Stymulacja lewej półkuli mózgu, Wydawnictwo Wir,
    • Stymulacja i terapia. Przygotowanie do nauki czytania.( Ćwiczenia ogólnorozwojowe),
    • Agnieszka- Fabisiak Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Szmuc- Ławczys , Szeregi i sekwencje, Wydawnictwo Wir,
    • Agnieszka- Fabisiak Majcher, Marta Korendo, Elżbieta Szmuc- Ławczys Analiza i Synteza Wzrokowa, Marta Korendo, Relacje czasowe i przestrzenne, Wydawnictwo Wir,  Seria Moje Sylabki, Ćwiczenia do nauki czytania metodą symultaniczno- sekwencyjną
    • i inne.
    •  
    • Materiały do ćwiczeń zostały dobrane z myślą o dzieciach z różnymi potrzebami, zainteresowaniami w różnym wieku.
      Praca logopedyczna w naszej Placówce czerpie również inspiracje ze Szkoły Krakowskiej. Szkoła Krakowska skupia logopedów pracujących naukowo na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, oraz w poradniach i gabinetach z dziećmi i dorosłymi przejawiającymi zaburzenia komunikacji językowej. Według Szkoły Krakowskiej praca diagnostyczna i terapeutyczna urzeczywistnia się w metodzie symultaniczno- sekwencyjnej opracowanej przez prof. Jagodę Cieszyńską. Metoda symultaniczno–sekwencyjna wczesnej nauki czytania jest metodą sylabową, opartą na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i na wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych prof. Cieszyńskiej. Jest skutecznym sposobem nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Wykorzystuje wiedzę o sekwencyjnych zdolnościach lewej półkuli mózgowej przy równoczesnym korzystaniu z symultanicznych sposobów przetwarzania bodźców językowych półkuli prawej. Diagnoza symultaniczno- sekwencyjna opisuje zachowania, których brak w rozwoju dziecka, a nie zachowania zaburzone. Globalne (symultaniczne) ujęcie sfer rozwojowych i sekwencji następujących po sobie etapów rozwoju poszczególnych funkcji psychicznych pozwala dostrzec wzajemne zależności i na tej podstawie budować program terapii, ustalając etapy rozpoczęcia stymulacji dla każdej sfery psychicznej. Aby nauka czytania przebiegała sprawnie, umysł dziecka musi być odpowiednio do tego przygotowany. Zapoznawanie się z literami, pierwszymi sylabami musi być poprzedzone odpowiednim treningiem umysłowym. Ową gimnastykę mózgu zapewniają rozmaite ćwiczenia ogólnorozwojowe. Jeżeli dziecko nie jest przygotowane „ogólnorozwojowo”, nie będzie w stanie uczyć się czytać.